Lokalne pozycjonowanie stron internetowych do A do Z

Pozycjonowanie-lokalne-SEO

Rola internetu we współczesnym prowadzeniu firmy staje się dziś coraz większa. Doskonale wiedzą o tym początkujący przedsiębiorcy, którzy zwykle są za pan brat z internetem. Nieco inaczej wygląda to w przypadku osób, które już od dłuższego czasu są przedsiębiorcami i nowoczesne technologie mogą być dla nich zagadką. Jedno jest pewne — internet ułatwia prowadzenie firmy i pozwala zyskiwać nowych klientów.

Jeśli jesteś zainteresowany takim wynikiem, z pomocą przychodzi pozycjonowanie strony internetowej, nazywane również SEO. Można je podzielić na dwie kategorie: globalne, czyli o zasięgu ogólnokrajowym, jak również lokalne, skupiające się na mniejszym zasięgu terytorialnym, np. twoim mieście, gminie lub województwie. Nas interesuje dziś lokalne pozycjonowanie stron. Wyjaśnimy, na czym ono dokładnie polega, jakimi technikami można je realizować, a w końcu jakie są z niego korzyści i kto powinien lokalnie pozycjonować się w wyszukiwarce Google.

Wyjaśniamy czym jest lokalne pozycjonowane stron Łódź

Kiedy pozycjonujemy stronę lokalnie, interesuje nas jej wyświetlanie się na pierwszych pozycjach wyników wyszukiwania, konkretnie dopasowanych do wskazanej lokalizacji. Może to być realizowane na dwa sposoby. Pierwszy z nich wykorzystuje wbudowaną w przeglądarkę geolokalizację, która automatycznie określa nasze położenie i dopasowuje najlepsze dla niej wyniki. W praktyce oznacza to, że kiedy wpiszemy w wyszukiwarkę hasło dobry fryzjer damski, wyniki będą diametralnie różne dla różnych lokalizacji. Przebywając w Łodzi, Google zaprezentuje nam wizytówki salonów fryzjerskich z tego miasta, a będąc np. w Krakowie, otrzymamy wyniki dopasowane do tej właśnie lokalizacji. Jednak nie zawsze można polegać na geolokalizacji, dlatego dobrą praktyką jest pozycjonowanie na frazy, w których występuje nazwa miasta. I tak standardem już jest dopisywanie do głównej frazy / słowa kluczowego członu z nazwą miejscowości. Jednoznacznie wskazuje to wyszukiwarce Google na lokalizację, dla której ma szukać najlepiej dopasowanych wyników.

Jak realizuje się lokalne pozycjonowanie stron Łódź?

Techniki stosowane w celu uzyskania oczekiwanych efektów pozycjonowania, czyli umieszczenia strony www na jak najwyższych pozycjach wyników wyszukiwania są bardzo podobne do technik, które są stosowane podczas pozycjonowania globalnego. Poniżej prezentujemy te najważniejsze.

Optymalizacja strony www

Aby dotrzeć do jak największej liczby potencjalnych klientów, strona internetowa powinna zostać zoptymalizowana zgodnie z aktualnymi wymaganiami Google. Dotyczy to zarówno jej struktury, grafik, szybkości wczytywania danych, a także unikalności tekstów, które zostały na stronie www umieszczone. Jeśli strona od początku została zaprojektowana i wykonana zgodnie z wymogami SEO, przez firmę lub osobę, dla której pozycjonowanie strony nie jest czymś nowym, to prace związane z jej optymalizowaniem mogą mieć charakter kosmetyczny. Mogą np. ograniczać się do spraw stricte technicznych, takich jak migracja strony na szybszy serwer o większej wydajności i przepustowości, jak również na zmniejszeniu grafik, jeśli ich rozmiar jest niepotrzebnie za duży.

Tworzenie unikalnych treści

Pozycjonowanie lokalne i globalne wymaga tego, by na stronie znajdowały się wartościowe i unikalne treści. Można je pisać samodzielnie lub zlecić ich stworzenie specjalistom, czyli copywriterom. Pisząc teksty na strony internetowe, z myślą o jej przyszłym pozycjonowaniu, trzeba mieć na uwadze dwie rzeczy. Merytoryczną wartość tekstu, a także skonstruowanie go zgodnie z obowiązującymi zasadami i wytycznymi. Polega to na zastosowaniu w tekstach odpowiednich słów kluczowych w określonym zagęszczeniu i rozmieszczeniu. W tworzeniu dobrze zoptymalizowanych tekstów pomagają nam dedykowane narzędzia, takie jak np. Surfer SEO, zajmujący się analizą treści i automatycznie przygotowujący podstawowe wytyczne pod ich pisanie.

Linki zewnętrzne ważnym elementem pozycjonowania strony

Istotnym elementem działań seo jest zdobywanie wartościowych linków, prowadzących do pozycjonowanej strony. Lokalne pozycjonowanie strony www daje wiele możliwości ich pozyskiwania. Jeden z tych sposobów to publikacje sponsorowane w lokalnych serwisach informacyjnych, a także publikacje partnerskie na stronach zaprzyjaźnionych firm. W przeszłości lokalne SEO bardzo mocno korzystało z tzw. katalogów firm. Obecnie jednak ich rola została mocno zmarginalizowania, głównie z powodu niskiej wartości merytorycznej tych katalogów i tego, że większość z nich publikowała spamerskie artykuły, niewnoszące żadnej dodanej wartości. Obecnie tzw. linkbuilding jest jednym z najważniejszych zadań, na którym powinna się skupić agencja, której powierzono lokalne pozycjonowanie Łódź.

SEO to nie tylko pozycjonowanie strony internetowej

Zdajemy sobie sprawę, że większość naszych czytelników interesuje pozycjonowanie stron internetowych Łódź. Jednak nie tylko nim się zajmujemy. Nasza wiedza i doświadczenie pozwalają nam pozycjonować także sklepy internetowe. I tutaj przechodzimy do ciekawego pytania. Czy decydować się na pozycjonowanie sklepu internetowego o zasięgu lokalnym, czy może globalnym? Na to pytanie nie ma jednoznacznej, uniwersalnej odpowiedzi. Zależy ona od wielu rzeczy, takich jak:

  • asortyment sklep;
  • wolumen potencjalnych klientów;
  • wielkość konkurencji;
  • budżet, który można wydać na pozycjonowanie lokalne.

Odpowiedzi na te oraz inne zagadnienia może dostarczyć profesjonalnie wykonany audyt, który powinna przygotować dla Państwa firma, zajmująca się pozycjonowaniem. Pozycjonowanie sklepów internetowych dostarcza nam wielu cennych narzędzi i możliwości. Oprócz zdobywania linków z zewnątrz bardzo dobre rezultaty można uzyskać poprzez odpowiednio skonstruowane i opublikowane na stronie teksty. Idealnym miejscem do ich umieszczenia są tzw. opisy kategorii, opisy produktów, a także teksty blogowe i poradnikowe w specjalnie stworzonych do tego celu zakładkach.

Dla kogo pozycjonowanie lokalne to dobry wybór?

Kiedy już wiesz, na czym polega pozycjonowanie lokalne, warto, abyś sprawdził, czy twoja firma powinna z niego skorzystać. Dla kogo zostało stworzone lokalne pozycjonowanie stron Łódź? Przede wszystkim dla tych firm, które z uwagi na charakter swojej działalności, ograniczają się do rynku lokalnego. Są to np. warsztaty samochodowe, salony urody i salony fryzjerskie, firmy budowlane i remontowe. Wiele przedsiębiorstw oferuje swoje usługi i produkty na określonym terenie. Wychodzenie poza jego ramy może być dla nich nieopłacalne, np. z uwagi na wysokie koszty paliwa lub konieczność droższego reklamowania się. Wszelkiego rodzaju lokalne usługi, w tym gastronomiczne, kosmetyczne, budowlane i motoryzacyjne powinny w pierwszej kolejności zacząć korzystać z lokalnego SEO. Ile na ten cel trzeba przeznaczyć pieniędzy? Ile kosztuje pozycjonowanie stron www i content marketing? Odpowiedzi na te oraz inne pytania należy szukać na stronie https://www.premiumdigital.pl/pozycjonowanie-stron-lodz/, na którą serdecznie Państwa zapraszamy.

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *