Jak usunąć opinie o stronie internetowej?

Jak usunąć opinie

Jedną z najważniejszych kwestii w sklepie internetowym są opinie dotychczasowych klientów. Możliwość oceny poszczególnych produktów i działalności sklepu to jedna z najskuteczniejszych form promocji tego sklepu, pod warunkiem, że komentarze będą pozytywne. Dlaczego opinie o stronach są tak ważne?

  1. Czy warto zbierać opinie o sklepie internetowym?
  2. Negatywne opinie strony można usunąć

Kiedy Twoje zamówienie dotarło, a nadesłane produkty spełniają Twoje oczekiwania, zapewne wystawisz pozytywną opinię. Jednak produkt nie zawsze odpowiada oczekiwaniom, a sprzedawca sprawnie obsługuje zamówienie, dlatego w Internecie pojawiają się również negatywne opinie, które psują wizerunek sklepu.

Czy warto zbierać opinie o sklepie internetowym?

Rzetelne opinie strony budują jej wizerunek w Internecie, jednak przeciętnemu konsumentowi trudno zweryfikować, czy znalezione opinie rzeczywiście takie są. Opinia to element subiektywny, dlatego pojedyncze wpisy pozytywne lub negatywne nie mają wielkiego znaczenia – zyskują je dopiero wtedy, kiedy pojawia się ich znacznie więcej. O ile w przypadku opinii pozytywnych, sprzedawców nie martwi ich mała ilość, o tyle w odniesieniu do negatywnych komentarzy, każdy z nich jest sygnałem do działania.

Wielu internautów wierzy w opinie o produktach i sprzedawcach znalezione w Internecie. Im ich więcej, tym łatwiej w nie uwierzyć i zaufać marce lub produktom, a tym samym podjąć decyzję o zakupie. Co więcej, dobrze napisane opinie w sklepie internetowym pozwalają skonfrontować opis produktu z jego rzeczywistymi cechami. Opisy w sklepach przedstawiają produkt w superlatywach, co nie zawsze znajduje odzwierciedlenie w rzeczywistości – tę pozwalają zweryfikować opinie. Podobnie jest z opiniami o sprzedawcy. Klient znacznie chętniej kupi produkt lub usługę w sklepie, o którym konsumenci piszą “Polecam każdemu”, niż w takim, na temat którego piszą negatywne komentarze.

Opinie o stronie do usunięcia

Ocenie konsumentów zazwyczaj podlega kilka elementów – obsługa ze strony sprzedawcy, dostawa zamówienia oraz zakupione usługi lub produkty. Każda z tych opinii może być negatywna, wiele można jednak usunąć. Po wystawieniu negatywnej opinii przez klienta, niektóre sklepy internetowe podejmują negocjacje z niezadowolonym konsumentem i w ramach rekompensaty za usunięcie komentarza, proponują, np. rabat na kolejne zakupy. W ten prosty sposób, niekorzystne opinie znikają z Internetu. Te komentarze, które są sprzeczne z obowiązującym prawem, np. naruszają ustawę o prawach konsumenta, prawo patentowe, tajemnice przedsiębiorstwa, prawo własności intelektualnej lub prawo do ochrony danych osobowych, powinny być usunięte przez administratora strony.

Specyficzne zasady panują na serwisach typu market place. Tam wystawianie opinii ma charakter ustrukturyzowany, a usunięcie komentarza jest możliwe na drodze porozumienia między sprzedającym a kupującym. Dodatkowo administracja serwisu może ingerować w komentarze, które są sprzeczne z prawem. O tym, jak usunąć opinie z Allegro czy innej platformy należy dowiedzieć się u źródła.

Powszechną praktyką sprzedawców jest wystosowanie prośby do klientów, aby w przypadku niezadowolenia z zakupów, przed wystawieniem negatywnej opinii, skontaktowali się ze sprzedawcą w celu wyjaśnienia nieprawidłowości. Zwykle na tym etapie udaje się rozwiązać problem, a niekorzystny komentarz w ogóle nie pojawia się na stronie. Jeśli jednak do tego dojdzie, warto, aby sprzedawca ustosunkował się do wystawionej opinii.

Udostępnij artykuł

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *